Divine Divinity

Untitled(2)
Okładka
Twórca: Larian Studios
Kategoria wiekowa: 7
Data wydania: 02 sierpnia 2002
Konsole: PC
Divinie Divinity - gra z gatunku cRPG osadzona w pełnym intryg i czarnej magii świecie fantasy. W zależności od upodobań gracza Divine Divinity będzie typową grą z gatunku cRPG w stylu Baldur’s Gate bądź też upodobni się do bardziej zręcznościowej odmiany tego gatunku jak np. Diablo. W świecie tym panuje chaos, dlatego też zadaniem gracza będzie podążanie ścieżką która doprowadzi go do przywrócenia ładu i porządku.

FabułaEdytuj

Protagonista jest jednym/ą z trzech Pomazańców. Po ataku orków bohater/ka budzi się w wiosce uzdrowicieli, w której wraca do sił i usiłuje pomóc obłąkanemu Mardaneusowi, starszemu wioski. Następnie zostaje wysłany drogą na południe, gdzie spotyka Smoczego Jeźdźca. Następuje walka w której nasza postać ginie. Wskrzesza go jednak Zandalor, który później zleca graczowi odnalezienie pozostałych pomazańców i uratowanie świata przed zagładą.

Menu divine

Typy Postaci i KlasyEdytuj

Na początku gry mamy sześć typów postaci do wyboru, z możliwością dowolnego kształtowania ich cech. Gracz kieruje poczynaniami tylko jednego bohatera, może jednak dodatkowo wynajmować inne postacie (ale nie będzie miał nad nimi pełnej kontroli). Walka toczy się w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość pauzowania gry.Możemy podążać trzema odmiennymi drogami : 

  • Warrior
  • Wizard
  • Survivor

Każda z nich dzieli się w dalszej części gry na cztery kolejne ścieżki. Podróżujemy po obszernej, gęsto zaludnionej i urozmaiconej krainie bez podziału na poziomy (ciągły świat). Dość rozbudowany jest system zdolności i umiejętności bohatera, dzielący się na cztery główne klasy: Armor skills, Weapon skills, Magic skills i General skills.==Cechy==

  • Engine graficzny generujący dynamiczne i pełne szczegółów otoczenie, kolorowe oświetlenie, generowane w czasie rzeczywistym cienie, zmienne warunki pogodowe, itp.
  • Cztery ogromne mapy obejmujące ponad 20 tysięcy screenów.
  • Bohater może się nauczyć do 96 różnych umiejętności.
  • Ponad 150 niezależnych postaci kontrolowanych przez komputer.
  • Ponad 100 typów monstrów i śmiercionośnych bestii.
  • Niemal nieograniczona ilość broni i przedmiotów, w które można wyposażyć bohatera. Każdy przedmiot można umagicznić i podnieść jego wartości bojowe.
  • Dosłownie „tony” interaktywnych obiektów i przedmiotów, które można poruszyć, wziąć, sprzedać, itp.
  • Wielka i wciągająca fabuła składająca się z licznych questów i pod-questów.
Opcjonalnie