FANDOM

Divinity Grzech Pierworodny

Divinity GP
Okładka
Twórca: Larian Studios
Kategoria wiekowa: 16
Data wydania: 30 czerwca 2014 roku
Konsole: PC
 Divinity Grzech Pierworodny (ang.Original Sin) -  Prequel zapoczątkowanej w 2002 roku serii RPG-ów studia Larian.Produkcja ukazała się 30 czerwca bieżącego roku (w Polsce 18 lipca) i w ciągu kilku dni twórcom udało się sprzedać 160 tys. egzemplarzy. Od tamtej pory wynik ten znacznie poprawiono i w połowie bieżącego miesiąca poinformowano o przekroczeniu progu 500 tys. egzemplarzy.

FabułaEdytuj

Akcja gry toczy się przed wydarzeniami ukazanymi w Divine Divinity , dzięki czemu gracze dokładniej zgłębią mitologię cyklu, a przy okazji ponownie spotkają wielu starych znajomych - między innymi uwielbianego przez fanów maga Arhu, zanim ten został zamieniony w kota czy  ekscentrycznego Zandalora. Original Sin przy okazji przygotowuje również grunt pod trzecią (pod względem numeracji) część serii, dopowiadając niewyjaśnione dotąd wątki z poprzednich odsłon.W grze wcielamy się w dwoje młodych Łowców Źródła, którzy nie tylko muszą rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci w jednym z miast Rivellonu, ale także zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Oboje szybko odkrywają, że łączy ich swego rodzaju niewyjaśniona więź, która sprawia, że w parze są wyjątkowi i stworzeni do czegoś większego.

NowościEdytuj

W trybie dla pojedynczego gracza możemy kierować drużyną składającą się z maksymalnie czterech osób - wspomnianych powyżej bohaterów oraz kolejnych dwóch osób przyłączających do się nas na zasadzie najemników. Divinity: Original Sin wspiera też dwuosobowy tryb kooperacji. Tytuł zawiera specjalny system konwersacji grupowych pomiędzy członkami drużyny, ze szczególnym uwzględnieniem dwójki głównych bohaterów. Gdy gramy samotnie urozmaica rozgrywkę interesującymi dialogami, przywodzącymi na myśl produkcje BioWare.W trakcie potyczek możemy posłużyć się również elementami otoczenia. Wszystko, co podnieślibyśmy w prawdziwym życiu, podniesiemy też w grze. Rozbudowaną interakcję z przedmiotami wykorzystujemy zresztą nie tylko w celach ofensywnych, ale również do rozwiązywania zagadek czy tworzenia nowych przedmiotów.